ලංකාවට අධිවේගී මාර්ගයනු සිහිනයක් වී තිබුනු දෙයකි. නමුත් මෙම සිහිනය සැබැ කරමින් වත්මන් ජනාධිපති අතිගරු මහින්ද රාජපක්ෂ මැතිතුමන් විසින් දක්ෂිණ අධීවේගී මාර්ගය ඇතුළු අධිවේගී මාර්ග කිහිපයක්ම ලංකාවට දායාද කිරීමට කටයුතු කරන ලදී එහි ප්රතිඵලයක් වශයෙන් දක්ෂිණ අධිවේගී මාර්ගය හා කොළඹ - කටුනායක, කොළඹ - නුවර, සේම යාපනයට හා ත්රිකුණාමලයටත් අධිවේගී මාර්ගයන් ඉදිකිරීමට අධිටන් ගෙන කටයුතු කරන ලදී.
මෙහි පළමු පියවර යටතේ ඉදිවූ දක්ෂීණ අධිවේගී මාර්ගය ජනපති මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා අතින් අද දින (2011/11/27) විවෘත වු අතර එය සවස 06.00 න් පසුව මහජනතාවට විවෘත වේ. මෙහි විවෘත කිරිමෙන් අනතුරුව අතිගරු ජනපති තුමන්,එම ආර්යාව හා සිය පුතුන් දෙදනා මෙහි මුල්ම ගමන් වාරය ආරම්භ කරන ලදී. මෙහි විශේෂිත කරුණ වනුයේ ජනපති තුමන් විසින්ම ඔවුන් ගමන් ගත් වාහනය පැදවීම හා මාර්ගයෙහි ගමන් කිරීම සදහා අවශ්ය වන මුල්ම ටිකට් පතද ජනපති තුමන් අතින්ම මුදල් ගෙන මිලදී ගැනිමත්ය.
මෙම අධිවේගී මාර්ගයන් ඉදිකිරීම සදහා අදහස ප්රකාශකරන ලද අවස්ථාවේ හා එහි ඉදිකිරීම් සිදු කරන අවස්ථාවේදීත් නොයෙක් පිරිස් විසින් නොයෙක් ලෙසින් මේ සදහා බාධා පමුණවන ලදී. මෙම ඉදිකිරීම් සදහා විශාල ලෙස අභියෝගයක් වුයේ පාරම්පරික වශයෙන් අයිතිව තිබූ ඉඩ කඩම් පවරා ගැනීමය. එසේම මෙම ඉදිකිරීම් විශාල වශයෙන් සිදුකොට ඇත්තේ වගුරුබිම් හා නොයෙකු කදු ආදිය හරහාය. එබැවින් ඒවා මත මෙය ඉතා හොද ප්රමිතියකට ඉදිකිරීමද ඉතා අපහසු කටයුත්තකි. නමුත් නවීන තාක්ෂණය භාවිත කරමින් වර්තමාන රජය එම අභියෝගය ජයගෙන ඇත.
අද දින විවෘත කරන ලද අධීවේගී මාර්ගයෙහි ආරක්ෂක කටයුතු සදහා ඒ වෙනුවෙන් පුහුණු කරන ලද 500 ක පමණ ආරක්ෂක අංශයෙන් යොදවා ඇති අතර ඒ සදහා සුදුසු වූ පොළිස් රථ වාහනද මෙම මාර්ගයෙහි ආරක්ෂාව වෙනුවෙන් වෙන් කොට ඇත. මිට අමතරව හදිසි ආපදා රථ හා නොයෙකුත් පහසුකම්ද මෙම මාර්ගයෙහි ගමන් කරන මගීන් වෙනුවෙන් යොදවා ඇත. එසේම මෙම අධිවේගී මාර්ගයෙහි මාර්ග නීති ඉතා තදින් ක්රියාත්මක වන අතර වේගය මැනීම සදහා ඉතා නවීන තාක්ෂණික උපකරණ පවා භාවිතා කෙරේ.
මෙම මාර්ගයෙහි ගමන් කිරීම සදහා සෑම රියදුරකු විසින්ම නියමිත ගාස්තු ගෙවා අදාල බිල්පත ලග තබාගත යුතු අතර එය ගමනාන්තය දක්වාද සුරක්ෂිතව ලග තබා ගත යුතුය. එසේම සියළු රියදුරන් තම ගමනාන්තය පිළිබදව නිසි අවධානයෙන් යුතුව කටයුතු කළ යුතු අතර තමන් ගමන් කළ යුතු මාර්ගයද මුලදීම දැනුවත් විය යුතුය. මෙම මාර්ගයෙහි කිසිදු අවස්ථාවක අතර මැද හැරවීම හෝ පසුපසට ගමන් කිරිම සපුරා තහනම් වන අතර කෙළවර මන් තීරුව ඉක්මවිය හැක්කේ වාහනයක් පසුකොට යෑමේදී පමණි. එසේම මෙහි උපරිම ගමන් කළ හැකි වේගය වනුයේ පැයට කිලෝමීටර 100 ක වේගයෙනි. නොබෝ දිනකින්ම අවම වේග සීමාවද දැනුම් දෙන බව බලධාරීන් විසින් ප්රකාශ කොට ඇත. එසේම මෙම මාර්ගයට අවතීර්ණ වීමේදී නිසි වේගයක් පවත්වාගත යුතු බවද රියදුරන් විසින් අවධාරණය කරගත යුතුය. එසේම මෙම මාර්ගයේහි යතුරුපැදි,ත්රීවිලර්.කරත්ත,බයිසිකල්, හා පයින් ගමන්කිරීමද සපුරා තහනම්ය.
තවද මෙම මාර්ගයට පිවිසීමේදි ඉතා හොදින් තම වාහනය කෙරෙහි අවධානය යොමු කළ යුතුය. එහි කිසිදු දෝෂයක් මතුවුවහොත් එය සියළු රියදුරන්ට හානිදායක වීම හා එමගින් බොහෝ අනතුරු වීමට ඇති ඉඩ කඩ නිසාවෙනි. එසේම රියදුරුගේ මානසිකත්වයද ඉතා හොදින් පවත්වාගත යුතු බව ආරක්ෂක අංශ ප්රකාශ කර සිටී. මෙම මාර්ගයෙහි පිවිසුම් දොරටු මගින් පමණක්ම මෙහි ඇතුලත් විය යුතු අතර එහිදී රියදුරන් හට මෙහි මාර්ග තොරතුරු ඇතුලත් පත්රිකාවක් ලබාදීමටද බලධාරීන් කටයුතු යොදා ඇත.
මේ පිළිබදව බොහෝ තොරතුරු ලිවීමට ඇතත් ඒ සදහා කාලවේලා මා සතුව ඉතිරිව නැති
බව කරුණාවෙන් ඔබට ප්රකාශ කර සිටිමි. මෙය පිළිබදව ඔබ දක්වන අදහස් මා කරන
මෙම කටයුත්තේ සාර්ථකත්වයට හේතුවන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එබැවින් ඔබ මෙහි
පැමිණියහෝත් මෙයට පහලින් ඇති අදහස් ප්රකාශකිරීමේ ස්ථානය වෙත කිසියම් හෝ
කරුණක් සටහන් කිරීම මා දිරිමත් කරයි.
0 ගුණ දොස් ලියන්න:
Post a Comment
මෙම ලිපිය සදහා ඔබ පලකරන අදහස් මම ගරුකොට සලකමි. එසේම කිසියම් අදහසකට පිළිතුරක් ලබාදීමට මා හට නොහැකිවන්නේනම් එය මාගේ කාර්ය බහුලත්වය නිසා බැවිනි. ඔබ දක්වන අදහස් මාගේ ඉදිරි ගමනට හේතුවන බැවින් මෙහි පැමිණෙන ඔබ හැකි අයුරින් අදහස් දක්වන මෙන් ඉතා කරුණාවෙන් ඉල්ලා සිටිමි.